Характеристика учебно-лабораторной базы

 

Общая площадь учебно-лабораторных помещений 2720 кв.м. Для подготовки специалистов по специальности используются: 

  • кабинет безопасности движения, площадью 50 м2, обеспеченый необходимым оборудованием и техническими средствами для учебной работы; 
  • транспортная лаборатория, площадью 120 м2, имеет три отделения, оборудованные современным диагностическим оборудованием;
  • лаборатория эргономичного проектирования, площадью 36 м2, имеет уникальное оснащение для изучения психо-физиологических функций водителей; 
  • учебная лаборатория проектирования дорог, площадью 24 м2, оборудована видеокомплексом для изучения движения на дорогах. 

На одного студента приходится учебной площади - 12 кв.м., что соответствует требованиям аккредитация.

Заключены соглашения о сотрудничестве с транспортными предприятиями и организациями г.. Харькова на прохождение практик. Эти предприятия и организации создают необходимые условия для студентов, проходящих производственную практику, выделяют материально-техническую базу и опытных специалистов для руководства практиками, обеспечивают студентов необходимой проектной и технической документацией, осуществляют обучение студентов на рабочих местах, принимают участие в оформлении учебно-лабораторной базы университета путем передачи необходимой техники и другого оборудования.

На кафедре организации и безопасности дорожного движения организованная система инструктажа по технике безопасности при выполнении лабораторных работ. В лабораториях есть утвержденные правила техники безопасности. Кафедра оборудована средствами пожаротушения. Случаи травмирования работников и нарушений правил техника безопасности не зафиксированы. Общая численность компьютерных классов, используемых для обучения - 2. Количество персональных ЭВМ составляет 18 ед. Кроме того, централизованно используется вычислительный центр университета. Выпускающая кафедра организации и безопасности дорожного движения имеет также научно-исследовательскую лабораторию для изучения технических средств организации дорожного движения. Эта лаборатория имеет 5 оборудованных ПЭВМ рабочих мест, а также современные светофорные контроллеры, светофорную головку и стенды с макетами перекрёстков со светофорными объектами, которыми эти контроллеры управляют.

Кафедра сотрудничает с профильными предприятиями и организациями по проведению учебно-производственной практики и дальнейшего трудоустройства студентов, в частности, существуют договоренности с Управлением превентивной деятельности ГУ Национальной полиции в г. Харькове, ЧП "Струм-сервис" г. Харьков, подразделениями ГП "Харьковский облавтодор" ГАК "Автомобильные дороги Украины".

На кафедре действует научный кружок под руководством док. техн. наук, доц. Степанова А. В., где студенты приобретают навыки научно-исследовательской работы.

Компьютерне обладнання, устаткування та програмне забезпечення кафедри

Найменування комп’ютерної лабораторії, її площа Навчальні дисципліни, де використовується обладнання Кількість та характеристика персональних комп’ютерів Найменування пакетів прикладних програм (у тому числі ліцензованих) Доступ до Інтернету, наявність каналів доступу (так/ні) Перелік обладнання, устаткування, кількість
Спеціалізований кабінет технічних засобів регулювання дорожнього руху, ауд. №523 (46,7 кв.м) Методи проектування елементів дорожньої мережі, Транспортне планування міст, Спеціальні методи організації дорожнього руху IBM-сумісні ПЕОМ покоління «Пентіум 4» у кількості 3 шт. Core-i3 - 2 шт. Програмне забезпечення: Microsoft Office 2010, MS Excel, VISUM(400TP) , VISSIM (10x10), Комкон-СПОД, Комкон-АСУД Програми власної розробки: Ro_net, Green, Routing, Mercs Так, за наявності дозволу). Локальна обчислювальна мережа ХНАДУ за технологією Ethernet Контроллери світлофорні «Комкон-КДК» – 3 од. Мнемосхеми – 3 од. Світлофор транспортний – 1 од. Програматори – 4 од.
Комп’ютерний клас (навчально – науковий кабінет) ауд. 518 (38,6 кв. м.) Правила дорожнього руху, Організація та безпека дорожнього руху, Транспортна психофізіологія IBM-сумісні ПЕОМ різних конфігурацій покоління від «Пентіум-1» до «Пентіум 4» у кількості 12 шт. Програмне забезпечення: Microsoft Office 2010, MS Excel Програми власної розробки: Ro_net, Green, Routing Так, за наявності дозволу. Локальна обчислювальна мережа ХНАДУ за технологією Ethernet Прилад для вимірювання часу реакції людини – 1 од.

Обладнання кабінету технічних засобів регулювання дорожнього руху (ауд. 523)

Використання сучасних програмних продуктів моделювання дорожнього руху

Для підвищення конкурентоспроможності ХНАДУ на ринку науково-дослідних послуг України в галузі підвищення ефективності функціонування міських транспортних систем в 2010 році керівництвом університету було прийнято рішення про придбання сучасного програмного забезпечення з транспортного планування та моделювання міських територій німецької компанії PTV Vision (придбано комерційну ліцензовану версію). До складу програмного комплексу PTV Vision входять інструменти для планування транспортної мережі на всіх рівнях, починаючи від простого перехрестя чи декількох суміжних перехресть (VISSIM) до транспортної мережі всього міста, регіону чи навіть країни (VISUM). Програмне забезпечення дозволяє моделювати міські перехрестя будь-якої складності і типу регулювання, аналізувати пропускну здатність транспортних систем і тестувати схеми транзитних пріоритетів. Пакет дозволяє управляти системами контролю альтернативних маршрутів і контролю трафіку (інтенсивності транспортного потоку), аналізувати ємність стоянок і моделювати потоки різних транспортних засобів з перетинами, пересадками на різних рівнях (автобусний маршрут, залізниця, метро, ескалатор, тощо).

Студенти та аспіранти, які навчаються на кафедрі ОБДР, мають унікальну змогу використовувати в навчальному процесі та у науково-дослідній роботі цей спеціалізований програмний пакет: як комерційну версію, так і студентські версії. Студентські версії постійно оновлюються, на даний час актуальними є VISSIM 10 та VISUM 18. З використанням пакету VISUM студенти виконують практичні та курсові роботи з дисциплін «Методи наукових досліджень» та «Транспортне планування міст». В свою чергу, програмний пакет VISSIM використовується в рамках дисциплін «Методи проектування елементів дорожньої мережі» та «Аудит безпеки дорожнього руху».

Ліцензійне програмне забезпечення КОМКОН-СПОД

Програмне забезпечення для проектування магістрального управління дорожнім рухом GREEN

Контакты

Кафедра расположена в главном корпусе ХНАДУ на 5 этаже в левом крыле, ауд. 519 и 524.

Тел. +38 (057) 707-37-06

e-mail: oibdrkhadi@ukr.net